Loading...

Šariš Tmavé – Šariš – Słowacja

Jakiś czas temu, w sumie całkiem niedawno, piłem ciemnego Šariša i mi smakował. Być może od tego czasu piwowar postanowił dosypać do piwa wi...

Jakiś czas temu, w sumie całkiem niedawno, piłem ciemnego Šariša i mi smakował. Być może od tego czasu piwowar postanowił dosypać do piwa więcej sacharyny, ale piwo zdecydowanie odbiega od tego co mam w pamięci. Šariš Tmavé ma 4,1% alkoholu i jest charakteryzowane jako „výčapne”, ekstrakt wynosi więc 10°. Kolor jest brązowy i jak na dunkela niespecjalnie ciemny, a piana wprawdzie drobnoziarnista, ale wysoce nietrwała.

Zapach jest słodkawy i mocno karmelowy, sporo w nim słodkiego ciemnego pieczywa a nawet ciasta piernikowego bez imbiru, oraz nieco lukrecji. Gdzie ta kawa, gdzie ta gorzka czekolada? Paloność zgodnie z kolorem jest raczej delikatna, a piwo pachnie jak gorsze polskie piwa „irlandzkie”.

W smaku nie czuć specjalnie pełni, a mówiąc wprost piwo jest dość wodniste, ale to jeszcze można by przeboleć. Czuć tutaj słodkie ciemne pieczywo i karmel, posmak zaś to trochę pieczywa niższego sortu, szczątkowy chmiel oraz aspartam wraz z charakterystyczną cierpkością, która tutaj jest zmieszana z lekką goryczką. Siła słodziku jest na poziomie ciemnego Złotego Bażanta, słabsza na szczęście niż w ciemnym Popperze czy Topvarze, ale dużo większa niż w ciemnym Urpinerze, który przez ten fakt oraz bogatszy aromat pozostaje jedynym chyba jak na razie naprawdę dobrym słowackim ciemniakiem jakiego piłem. Byłbym zapomniał – w ciemnym Šarišu czuć w posmaku również lukrecję. Jest to bardzo fajny element w piwach ciemnych, tutaj jednak nie ratuje płaskiego jak deska smaku, dodatkowo rujnowanego słodzikiem.

Ocena: 3,5/10
Šariš Tmavé 4180923820022061765

Prześlij komentarz

emo-but-icon

Strona główna item

Popularne wpisy (ostatni miesiąc)