Loading...

Łomża Export Pszeniczne – Łomża – Polska

Początkowo nie obchodziło mnie zbytnio, że Łomża postanowiła rozbudować swoje portfolio, jako że ogólnie nie jest to browar wart większej u...

Początkowo nie obchodziło mnie zbytnio, że Łomża postanowiła rozbudować swoje portfolio, jako że ogólnie nie jest to browar wart większej uwagi. Na pierwszy ogień poszło nieśmiertelne polskie miodowe, później do oferty doszło pszeniczne. No i w końcu dałem się skusić, jako że cena nie należy do najwyższych, szczególnie jak na pszeniczniaka. Na kontrze sporo koncernowego żargonu, między innymi o „unikalnej harmonii” tego piwa. Co ciekawe, macherzy z Łomży nie wspomnieli nic o owocowości, za to podkreślili, że piwo dysponuje silną goździkową nutą zapachową. I faktycznie, w Łomży Pszenicznej owocowości trudno się doszukać.

Z wyglądu piwo punktuje względem Leżajska Pszenicznego, piana jest bowiem wprawdzie mieszanoziarnista, ale i tak bardziej puszysta niż w hefeweizenie z Cieszyna. Zapach jest dość biszkoptowy, bardzo słabo bananowy i faktycznie mocno fenolowy. Goździki, których aromat w połączeniu z chmielem miejscami mi się dość wyraźnie kojarzy z jałowcem, są tutaj elementem zdecydowanie dominującym, wręcz przykrywającym resztę. Co za tym idzie, piwo pachnie dość ostro i wytrawnie, zbyt chropowato jak na swój styl – a zarazem całościowo tak czy owak mało intensywnie.

Wysoko nasycony trunek ma wyraźnie kwaskowaty a ponadto wodnisty smak. Między bajki można więc włożyć farmazony o pełni piwa, które można przeczytać na kontretykiecie. Ponadto kwaśność, przechodząca w rejonach gardła w cierpkość jest zbyt intensywna, cierpko-gorzki posmak zbyt długotrwały, a aromatyczność zbyt niska. Posmak jest wręcz niedobry, lekki biszkopt w połączeniu z goździkiem na piśmie nie wygląda źle, ale cierpkość piwa wżera się w gardło, co robi paskudne wrażenie. Chyba po długim okresie skończyła się moja passa na dobre piwa pszeniczne. Najpierw Leżajsk Pszeniczne, teraz to. Łomża Export Pszeniczne to niedobre piwo – z jednej strony wyjałowione aromatycznie i wodniste, z drugiej za dużo tu nieprzyjemnej cierpkości. Nie polecam.

Ocena: 3/10
recenzje 4230337053116624982

Prześlij komentarz

  1. właśnie to piję, tzn. piłem bo połowę wylałem do zlewu. Mam identyczne odczucia, piwo jest wstrętne, 1/10 z mojej strony.

    OdpowiedzUsuń

emo-but-icon

Strona główna item

Popularne wpisy (ostatni miesiąc)