Loading...

Allgäuer Urtyp Export – Allgäuer Brauhaus – Niemcy

Dałem już wielokrotnie wyraz mojemu dość niechętnemu stosunkowi do piw typu helles, a tymczasem okazało się że kiedy wybierałem w pośpiechu ...

Dałem już wielokrotnie wyraz mojemu dość niechętnemu stosunkowi do piw typu helles, a tymczasem okazało się że kiedy wybierałem w pośpiechu piwa z portfolio Allgäuer Brauhaus, w koszyku zakupowym wylądowało przez niedopatrzenie również helles z tego browaru. Nie jest ono piwem złym, a jak na swój styl naprawdę potrafi przekonać. Jakoś tak się jednak stało, że do domu przywiozłem 5 piw z tego browaru, z których jedynie jedno było rzeczywiście dobre, a tymczasem w restauracji piłem dunkela który był świetny, ale którego nie udało mi się znaleźć w sklepie. Wniosek – nie należy odpisywać całego browaru jeśli się nie skosztowało całej jego oferty. Uwaga ta nie dotyczy rzecz jasna Głubczyc, choć przypadek Jabłonowa unaocznia człowiekowi że nawet najpodlejszy przybytek browarniczy potrafi raz na jakiś czas uwarzyć coś niezłego.

Allgäuer Urtyp Export to piwo o złotym kolorze i mieszano-puszystej, skorupowatej i niezbyt trwałej pianie. Zapach jest oczywiście zdecydowanie słodowy, ale ogółem mało intensywny – słodowość jest bowiem mimo wszystko wytłumiona. Przede wszystkim czuć zboże, dalej trochę siana i minimalny chmiel w tle. Woń jest lekko słodkawa, takoż kwaskowata i bardzo delikatnie mydlana. Sumarycznie byle jaka. Smak początkowo również chyli się ku bylejakości. Odzywa się lekka metaliczność która towarzyszy głównie słodowi. Chmielu w aromacie jest mało, odrobina siana i tyle. Za to na plus trzeba piwu zaliczyć goryczkę. Jest średniointensywna, a więc jak na helles robi wrażenie. Równoważy ona spodziewaną, lekką słodkawość piwa. Wysycenie jest średnie, a całościowo piwo jest w porządku. Bardzo średnie ale da się jak najbardziej pić, jest bowiem w smaku dość miękkie, wyważone i w sam raz pełne.

Ocena: 5
Allgäuer Urtyp Export 7385542608375623141

Prześlij komentarz

emo-but-icon

Strona główna item

Popularne wpisy (ostatni miesiąc)