Loading...

System ocen

Z uwagi na liczne sugestie, po początkowych oporach zdecydowałem się wprowadzić system ocen dla recenzowanych przeze mnie piw. Oceny będę wy...

Z uwagi na liczne sugestie, po początkowych oporach zdecydowałem się wprowadzić system ocen dla recenzowanych przeze mnie piw. Oceny będę wystawiał całościowe, jako że uważam tzw. "Artomat" na serwisie browar.biz za niedoskonały - ostatecznie liczy się bowiem tylko smak i - w mniejszym stopniu - zapach piwa. Opakowanie, kolor i piana są już tylko miłymi dodatkami. Tak więc ocena wynika z całościowego wrażenia, jakie robią na mnie w konkretnym przypadku smak i zapach, natomiast jeśli chodzi o wspomniane dodatki, to trzeba wczytać się w daną recenzję. Będę stosował klasyczną dziesięciostopniową skalę, w której, na oko, 
0-2,5 oznacza piwo nie do wypicia,
3-4,5 bardzo średnie, nie rekomendowane,
5-6 przeciętne, wypijalne, niezłe,
6,5 dobre, choć w kierunku przeciętnego,
7-7,5 zdecydowanie dobre, rekomendowane
8-8,5 bardzo dobre,
9-10 wybitne.
Ten system też ma wiele wad i wszystko zależy w pewnym stopniu od dnia w którym piłem dane piwo, ale przynajmniej mniej więcej pomaga się zorientować ile dane piwo jest według mnie warte.
ogólne 7671563080205697042

Prześlij komentarz

emo-but-icon

Strona główna item

Popularne wpisy (ostatni miesiąc)