Loading...

Super Bock – Unicer Bebidas – Portugalia

Bardzo myląca nazwa, bowiem Super Bock to nie żaden koźlak, jeno zwyczajny południowoeuropejski pale lager. Portugalczycy znani są jeśli cho...

Bardzo myląca nazwa, bowiem Super Bock to nie żaden koźlak, jeno zwyczajny południowoeuropejski pale lager. Portugalczycy znani są jeśli chodzi o alkohole głównie z porto, które nawet taki niezbyt gustujący w winach człowiek jak ja potrafi docenić, i to bardzo. Niedaleko miasta Porto, w którym konkuruje ze sobą masa wytwórców tego pysznego trunku, znajduje się browar Unicer, który produkuje najbardziej popularne w Portugalii piwo, czyli Super Bocka. Nie wiem, być może gdybym żył w ciepłym kraju i miał pod dostatkiem tyle porto, to by mi nie przeszkadzało, że nie dość że wybór miejscowego piwa jest śmiechu warty, to jeszcze w dodatku nie wiadomo, które jest złe a które gorsze.

Unicer Bebidas umieściło na etykiecie informację, że Super Bock wygrał 26 złotych medali z rzędu. W konkursie Monde Selection. Tak, to ten sam konkurs, na którym pomyje typu Tyskiego i Harnasia również dostały trochę medali, wiadomo więc jak należy do tego podchodzić. Super Bock to nie jest piwo dla koneserów , miałem jednak nadzieję, że przynajmniej będzie znośnym orzeźwiaczem. Niestety, okazało się że oczekiwania miałem i tak mocno wygórowane. Mogłem poszperać wcześniej w Internecie i znaleźć informacje o tym, że słynący z wyrafinowanego gustu wysublimowani esteci, czyli angielscy kibice Manchester United, uknuli nawet pijacki śpiew z okazji wyjazdów ich drużyny na mecze do Porto, brzmiący: „Super Bock, superstar, gets you more pissed than Stella Artois” („Super Bock, megagwiazda, bardziej ryje banię niż Stella Artois”). Ja niestety nie doszukałem się w Super Bocku żadnych walorów, no ale gdzież mi prostemu chłopu do angielskich panów.

Wzbogacony syropem glukozowym i kukurydzą napój jest bardzo blady, a zawstydzona najwidoczniej tym faktem piana szybko znika z oczu. W zapachu czuć że to południowy pejl lager, choć gdybym nie wiedział, mógłbym początkowo obstawić kiepski helles. Dużo słodu, ale mało zbożowego, sporo diacetylu i odrobinka chmielu. Taki zapach się potrafi spodobać naprawdę tylko w miejscu, w którym jest bardzo gorąco i chodzi dużo opalonych i przewiewnie ubranych kobiet. Odpychający nie jest, ale byle jaki. Smaku prawie nie ma. Super Bock to zabarwiona cienkim słodem i skąpo doprawiona chmielem woda mineralna gazowana z śladową cierpkością imitującą nieudolnie goryczkę na finiszu. Początkowo, kiedy gazu tutaj tyle co w gazowanej mineralce, jeszcze jest znośnie. Jednak z czasem, w miarę jak ubywa dwutlenku węgla, wodnistość staje się coraz bardziej ewidentna i denerwująca. To nie jest dobre piwo.

Ocena: 2/10
Super Bock 5371848264577369686

Prześlij komentarz

  1. 26 medali Z RZĘDU !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdzie nie można go dostać,,,, a ja w pijackim zwidzie obiecałem jednemu portugalczykowi, że mu kupię....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Auchanie jakiś czas temu były. Ale Portugalczykowi kup lepiej jakąś Pintę ;)

      Usuń

emo-but-icon

Strona główna item

Popularne wpisy (ostatni miesiąc)